1. התקשרו 072-3924448
  2. אודותינו
  3. צור קשר
דף הבית
אתרי סקי
חבילות סקי
אודותינו
צור קשר 072-3924448
  1. דף הבית
  2. מאמרים
  3. המדריך השלם ללימוד סקי

המדריך השלם ללימוד סקי

מי לא רוצה לעשות סקי, לצאת לחופשת סקי בהרים הלבנים ובשלג הממכר. אז נכון שישראל היא לא בדיוק המקום האידיאלי לסקי ולימוד סקי, אבל אולי דוקא בגלל סיבה זו כדאי להבין את שלבי לימוד הסקי גם בתאוריה וגם לפני שיוצאים לחופשת סקי ראשונה, וזאת כדי ללמוד את הסקי מהר ככל האפשר ולא לבזבז זמן מיותר בחופשת סקי ראשונה.

אז קודם כל, ליפני שנתחיל להסביר את שלבי לימוד הסקי, חשוב שנגיד שלא כדאי לחסוך וחשוב מאוד לשכור את שרותיו של מדריך סקי מוסמך ומנוסה שילמד אתכם את כל השלבים בלימוד סקי, יראה לכם כיצד עושים את תנועות הסקי הנכונות ויתקן את שגיאותיכם. בלי ליווי של מדריך סקי מוסמך ומנוסה, אתם עלולים לפתח טכניקות סקי שגויות שילוו אתכם כל חייכם וגם לבזבז זמן יקר עד שתלמדו את ספורט הסקי.

טיפ – כדאי לשכור את שירותיו של מורה סקי פרטי למרות המחיר היקר (40 אירו לשעה). כשלומדים סקי עם מורה סקי פרטי כל תשומת הלב שלו מופנית אליכם ולכן ההתקדמות שלכם תהיה מהירה פי כמה מלימוד סקי בקבוצה ששם תשומת הלב פחות אישית (בגלל גודל הקבוצה). בשיעורי סקי פרטיים תגיעו, תוך יומיים שלושה, לאותה רמת גלישה, שאליה הייתם מגיעים אם הייתם לומדים בקבוצת סקי. לכן, כשעושים את החישוב של עלות חבילת סקי וכל המשתמע מכך, יותר משתלם לקחת מורה סקי פרטי ליומיים שלושה, ללמוד את הסקי ואז להמשיך לגלוש לבד מאשר ללמוד סקי בקבוצה "ולשרוף" שבוע סקי שלם.

בנוסף, חשוב ללמוד סקי במקומות המיועדים לכך באתרי הסקי ולא להתפתות וללכת ישר למסלולי הסקי התלולים, איפה שבדרך כלל מגיעים דרך רכישת חבילת סקי. מסלולי הסקי למתחילים הינם מסלולי סקי מתונים המאפשרים ללמוד סקי בתנאים אידיאלים, בצורה נכונה וללא סיכון של לומדי הסקי או גולשי הסקי באתר.

 

 

יוצאים לדרך

השלב הראשון בלימוד סקי הינו פשוט מאוד ותפקידו לתת לגולש הסקי המתחיל את תחושת ההחלקה. בשלב זה נחבר רק רגל אחת למגלשי הסקי כאשר הרגל השנייה עדיין לא מחוברת למגלש הסקי השני. לאחר ההתחברות למגלש סקי אחד נרים את הרגל הלא מחוברת באוויר ונתחיל לגלוש רק על הרגל המחוברת למגלש הסקי תוך כדי דחיפה ותמיכה של הרגל הלא מחוברת . לאחר מספר דקות נחליף רגליים ונשוב על התרגיל. משום שזאת הפעם הראשונה שאנו עולים על סקי, לא ממש יודעים למה לצפות ולא מכירים את תחושת ההחלקה, תרגיל זה יקנה לנו את התחושה הכללית של הגלישה לפני שאנו מחברים את שתי הרגליים למגלשי הסקי.

למרות שבסקי אנו בדרך כלל גולשים במדרון, לפעמים נוצרים מצבים שבהם אנו מגיעים לנקודה נמוכה וצריכים לטפס קצת כדי להמשיך לגלוש. לכן, בשלב השני נלמד איך מטפסים עם סקי בעליה. כדי להתחיל בתרגיל נחבר את שתי הרגליים למגלשיים, נעמוד בזווית של 90 מעלות למדרון וננסה לטפס במעלה המדרון. השיטה היא להעביר את המשקל לצידם הגבוה של הסכינים (הצד שקרוב לעליה), לנעוץ אותם בשלג ולהפעיל עליהם משקל כך שלא יחליקו למטה. בשלב זה כאשר אנו יציבים ולא מחליקים, נעלה את הרגל הקרובה לעליה צעד אחד למעלה (כמו טיפוס מדרגות על הצד), ננעץ שוב את הסכין הגבוה של רגל זו בשלג ונעביר אליו את המשקל, רק אז נצמצם את הרווח בין הרגליים עם הרגל התחתונה תוך כדי שמירה על אותם כללים של נעיצת הסכין העליונה והעברת המשקל אליה ברגע שהיא נוגעת בשלג. בתרגיל זה אנו חייבים להיות ב-90 מעלות (כל הזמן) למדרון על מנת שלא נחליק למטה.

כדי ללמוד סקי, קודם כל צריך ללמוד איך לעצור, להאט ולהיות בשליטה בזמן הגלישה. תנוחת ה"פיצה" הינה התנוחה הראשונה בלימוד סקי שאותה יש ללמוד עד שמרגישים שליטה מלאה בסקי. בתנוחה זו אנו יוצרים מצב משולש עם מגלשי הסקי (בעזרת הרגליים) כאשר החלק הקדמי של מגלשי הסקי קרובים אחד לשני (בערך חמישה ס"מ) ויוצרים מעין קודקוד של משולש. כדי לעצור, להאט או לשמור על מהירות קבועה, אנו מפעילים לחץ שווה מהשוקיים הפנימיות, כלפי פנים, על הסכינים הפנימיות של מגלשי הסקי ובכך יוצרים חיכוך אם השלג. ככל שנגביר את הלחץ על מגלשי הסקי כך נגרום לחיכוך גדול יותר שיביא עד לידי עצירה מלאה (תלוי בלחץ שנפעיל). בשלב זה חשוב לשמור על לחץ שווה של שתי הרגליים על הסקי כדי לגלוש ישר ולא בסיבובים. בנוסף, חשוב שקודקוד ה"פיצה" יהיה קרוב וזאת כדי להקל על הלחץ שאנו מפעילים על הסקי כדי לעצור ולהאט.

 

 

זה הזמן להתחיל ב"סללומים"

אחרי מספר תרגולים בגלישת "פיצה" ישרה ואחרי שתרגלנו עצירות ואנו מרגישים שליטה טובה בסקי, זה הזמן להתחיל בסללומים (פניות ימינה ושמאלה). בשלב זה אנחנו עדיין גולשים בתנוחת "פיצה" אבל כדי להתחיל בפניות ולגרום לסקי לפנות לצד מסוים אנו צריכים להגביר את הלחץ על הרגל החיצונית של הפנייה אליה אנו רוצים לפנות ולהחליש את הלחץ של הרגל הפנימית. פעולה זו תביא לחיכוך גדול יותר עם השלג והמגלש החיצוני ותגרום לסקי לפנות לצד הפנימי ( הצד עם החיכוך הנמוך).
לדוגמה, בפנייה ימינה נפעיל יותר לחץ מהשוק השמאלית על מגלש הסקי השמאלי תוך כדי שנוריד לחץ מהשוק הימנית וממגלש הסקי הימני ובכך נגרום לסקי לפנות ימינה.
כדי להתיישר או לפנות לצד הנגדי, יש לעשות את התנועות הפוך. לשים לחץ נגדי על הרגל שלחצה פחות ולחדול את הלחץ מהרגל שלחצה יותר.
כך יש לתרגל פניות ימינה ושמאלה, גלישה ישרה ועצירות עד שתרגישו שאתם שולטים באופן מלא בגלישה, בתנועות ובסקי. לפני שנעבור לשלב הבא והאחרון של לימוד סקי שבו נלמד את הגלישה "האמיתית" גלישת Parallel או בשמה העברי "ציפס".

גלישת "ציפס"

גלישת "ציפס" היא בעצם הדבר האמיתי, זאת הגלישה הנכונה והמהנה ביותר לגלישת סקי ובעזרתה נלמד לגלוש עם רגליים צמודות אחת לשנייה. אחרי שאנו מרגישים שליטה טובה ב"פיצה" ובסקי, נמשיך לגלוש ב"פיצה". רק שהפעם, תוך כדי הפניות במקום רק להוריד מהרגל הפנימית את הלחץ שהיא מפעילה על הסקי אנו ממש נעלה אותה מעט מעל השלג ותוך כדי הנפתה באוויר ננסה להצמיד אותה, במקביל, לרגל החיצונית (בשלב מאוחר יותר לא נצטרך להרים ממש את הרגל מעל השלג והפניות יעשו רק על ידי העברת המשקל. אבל, כדי ללמוד את תנועות הסקי בפעמים הראשונות, יותר קל להרים את הרגל הפנימית מעל השלג).
יש להניח שבפעמים הראשונות תנועה זו תהיה קשה לביצוע פיזית ומנטלית, אך ככל שנתאמן יותר ונרים את הרגל הפנימית באוויר בזמן הפניות כך הפניה תתבצע יותר בקלות, הלחץ על הברכיים יקטן ולאט לאט נתפוס בטחון ותנועות הסקי יעשו קלות יותר לביצוע.

לאחר שנתפוס את גלישת ה"ציפס" ואנו יודעים לפנות ימינה ושמאלה בקלות, כל שנותר הוא להתאמן על העצירות ב"ציפס". כדי לעצור עצירה מלאה כל שצריכים לעשות הוא לבצע פניה יותר חדה עד לזווית של 90 מעלות עם השלג ובכך לגרום לחיכוך מלא עם השלג והסקי שיביא לעצירה מלאה.

לסיכום, מובן שיש עוד מה ללמוד ולהשתפר והכול זה פונקציה של אימון ויכולת אבל מכאן והלאה זה רק עניין של תרגול.

בהצלחה וחופשת סקי נעימה.

טופס פנייה מהירה

חופשות קרובות
אתרי סקי
חבילות סקי
צור קשר